Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

Általános Szerződési Feltételek

Az Általános Szerződési Feltételek továbbiakban (ÁSZF) a https://webshop.dorker.hu/ webáruházat működtető Dorker Kft. (továbbiakban Vállalkozás) valamint a szolgáltatásainkat igénybe vevő megrendelő (továbbiakban Fogyasztó) között létrejövő szerződés feltételeit tartalmazza.

 

Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni webáruházunknak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket, és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.

 

Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, a szerződés kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre.

A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken szíves rendelkezésére állunk!

 

A Vállalkozás magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát. Az ÁSZF rendelkezéseit a Vállalkozás a vonatkozó jogszabályok keretei között jogosult megváltoztatni.

 

A szerződés lényeges tulajdonságai az alábbiak szerint határozhatóak meg:

 

1. Szolgáltató adatai

2. Megvásárolható termékek, szolgáltatások körének bemutatása

3. Rendelési információk ismertetése

4. A megrendelések feldolgozása, termékek kiszállítása

5. Termékre keresés

6. Szerződéskötés - a vásárlás menete

7. Az adatbeviteli hibák javítása

8. Fizetéssel kapcsolatos információk

9. Számlaadás

10. Szállítás és kézbesítés

11. Szállítási díjakról szóló tájékoztató ismertetése

12. Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan

13. Kellékszavatossági és termékszavatossági tájékoztató

14. Az elállási jog ismertetése, elállási jog gyakorlásának menetéről szóló tájékoztató

15. Csomag visszaküldés elállás esetén

16. Az elállási és felmondási jog hiányáról szóló előzetes tájékoztatás

17. Adatkezelési információk

18. Szerzői jogok

19. Vonatkozó fontosabb jogszabályok jegyzéke

 

  1. Szolgáltató adatai

Szolgáltató megnevezése: Dorker Kft.

Székhely: 6500 Baja, Szegedi út 102.

Postai cím: 6500 Baja, Szegedi út 102.

E-mail cím: webshop@dorker.hu

Telefonos elérhetőség: +36-30/920-2268

Vállalkozást nyilvántartásba bejegyző hatóság: Baja Város Polgármesteri Hivatala

Vállalkozás nyilvántartási szám: 03-09-106423

Adószám: 11574862-2-03

Bankszámla szám: 14100505-14253049-01000007

Szerződés nyelve: magyar

 

 

Tárhely szolgáltató bemutatása:

Shoprenter.hu Kft.
Cím: 4028 Debrecen Kassai út 129.
Telefonszám: 06-1/234-5011
E-mail: info@shoprenter.hu
Webcím: www.shoprenter.hu

 

 

  1. Megvásárolt termékek, szolgáltatások körének bemutatása

A https://webshop.dorker.hu termékkínálatát mezőgazdasági gépek, gépalkatrészek és kiegészítők alkotják!

 

A termékek mellett feltüntetett képek tájékoztató jellegűek, a termékek jellegéből adódóan némi eltérés lehetséges.

Ajánlataink a készlet erejéig érvényesek.

A webáruház árai minden esetben BRUTTÓ árak, tartalmazzák a hatályos törvények szerinti ÁFA mértékét és forintban értendőek. Azon termékek, ahol 0 (nulla) Ft-os ár szerepel, az adott időpontban nem kaphatóak. Az ilyen termékek megrendelése nem érvényes, a 0 forintos ár feltüntetés nem minősül ingyenes ajánlatnak, ugyanez vonatkozik az 1 Ft-os vagy a hasonlóan nem értékarányos összegekre. A Vállalkozás saját belátása szerinti joga eldönteni, hogy mi tekinthető hibás árnak vagy elírásnak.

A szállítási költséget nem tartalmazzák a termékeknél feltüntetett árak.

 

  1. Rendelési információk ismertetése

A vásárlás regisztráció nélkül nem lehetséges.  A Fogyasztónak a Vállalkozás részére megküldött megrendelése a Vállalkozás által megküldött rendelés visszaigazolását követően "fizetési kötelezettséggel járó megrendelés" jelleggel bír. A rendelés visszaigazolása soron kívül megtörténik. Ha a rendelés visszaigazolása 1 órán belül nem történt meg, nagy valószínűséggel technikai hiba történt, ez esetben keresse meg ügyfélszolgálatunkat telefonon vagy e-mailben. Amennyiben a Fogyasztó nem kapja kézhez a visszaigazolt megrendelést 2 munkanapon belül, a Vállalkozás és Fogyasztó között nem jött létre szerződés. A Fogyasztó visszavonhatja megrendelését bármiféle jogkövetkezmény nélkül a Fogyasztó és a Vállalkozás között létrejött szerződést megelőzően is bármikor.

 

  1. A megrendelések feldolgozása, termékek kiszállítása

Hétköznap 13 óráig leadott megrendelést még aznap feldolgozzuk és átadjuk a futárnak, ami a következő munkanapon kiszállításra kerülhet. Hétköznap 13 óra után leadott megrendelés esetében a következő munkanapon tudjuk már csak átadni a megrendelt árut a futárnak és ehhez képest a következő munkanapon kerül kiszállításra. (pl. ha hétfőn 13 óra után adja le a megrendelést, az szerdai napon kerül kiszállításra) Hétvégén leadott megrendelést az első hivatalos munkanapon összekészítjük és átadjuk a futárnak, így az adott naptári napot követő munkanapon kerül kiszállításra. Munkaszüneti napon, állami ünnepen leadott megrendelést az ünnepet követő munkanapon feldolgozzuk és átadjuk a futárnak. Az átadást követő munkanapon kerül kiszállításra a választott termék.

 

  1. Termékre keresés

Ha a keresett terméket sehol nem találja, vegye igénybe keresőnket. A képernyő tetején a keresőbe kell beírni a termék nevét vagy a cikkszámot. A kereső gomb megnyomása után a keresés eredményeképpen mindazon termékek megjelennek, amelyek nevében szerepel a beírt szó. Ezekre rákattintva eljut a kívánt termékhez. Ha a keresés így is eredménytelennek bizonyult, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz. Munkatársaink készséggel állnak az Ön rendelkezésére és tájékoztatják arról, hogy a kívánt terméket be tudjuk-e szerezni vagy sem.

 

  1. Szerződéskötés - a vásárlás menete

Ha webáruházunkban kiválasztotta a megfelelő terméket, kattintson a „Kosárba” gombra. Az alapmennyiség minden esetben 1 darab. Miután minden terméket a kosárba tett, kattintson a ,,Kosár Tartalma" gombra. Itt láthatja összesítve az Ön által megrendelni kívánt termékeket és azok árait. Ezután kattintson  a ,,Pénztár” gombra. A megrendelés elküldését követően a megrendelt árukat és szolgáltatásokat fizetési kötelezettség terheli azok ellenértékéig. A Fogyasztó hozzájárul ahhoz, hogy az önként megadott személyes adatait az Adatkezelő az áruk és szolgáltatások teljesítése során az ehhez szükséges mértékben kezelje és felhasználja. A Fogyasztó az Általános Szerződési feltételeket és az Adatkezelési tájékoztatót kötelezőnek fogadja el. Ezután nincs más dolga, mint leellenőrizni az adatait és szállítási és fizetési módot választani. A „Megrendelem” gombra kattintva tudja elküldeni a Vállalkozás részére a rendelését. A rendelési visszaigazolása soron kívül megtörténik. Ha a rendelés visszaigazolása 1 órán belül nem történt meg, nagy valószínűséggel technikai hiba történt, ez esetben keresse meg ügyfélszolgálatunkat telefonon vagy e-mailben. Amennyiben a Fogyasztó nem kapja kézhez a visszaigazolt megrendelést 2 munkanapon belül, a Vállalkozás és a Fogyasztó között nem jött létre szerződés. Ha megrendelésében hibás adatokat találunk, megkeressük Önt telefonon vagy e-mailben azok kijavításának érdekében. A Fogyasztónak a Vállalkozás részére megküldött megrendelése a Vállalkozás által megküldött rendelés visszaigazolását követően "fizetési kötelezettséggel járó megrendelés" jelleggel bír. A szerződéskötés nyelve: magyar.

 

A rendeléshez és vásárláshoz szükség van regisztrációra. Fontos, hogy ügyeljen az adatok pontosságára, hiszen a megadott adatok alapján kerül számlázára, illetve szállításra a termék. A weboldalon történő megrendeléskor ráutaló magatartással valósul meg a szerződéskötés. Az ilyen módon kötött szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződésnek, és vállalkozásunk azokat nem iktatja. A megrendelés elküldésével és annak a Vállalkozás általi, e-mailben történő visszaigazolásával a 2001. évi CVIII. törvény alapján, távollévők közötti elektronikus úton kötött szerződés jön létre a Fogyasztó és a Vállalkozás között.

 

  1. Az adatbeviteli hibák javítása

A webáruházban történő vásárlás során Ön a kosár tartalmát megjelenítő oldalon a „Törlés” gombra kattintva törölheti a kosár tartalmából a megvásárolni nem kívánt egyes tételeket. A termék megrendelési folyamat lezárása előtt Ön minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba az URL címtől balra található (Ugrás az előző oldalra) nyíl segítségével, vagy az oldal tetején található „Vissza a kosárba” szövegre kattintva. Ezután javítani tudja az esetlegesen tévesen bevitt tételeket, illetve új terméket vagy mennyiséget vehet fel. Önnek a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt lehetősége van az Ön által bevitt adatok ellenőrzésére és módosítására. Felhívjuk figyelmét, hogy a „MEGRENDELEM” gombra való kattintás előtt a megrendelésben szereplő adatokat ellenőrizze. A Fogyasztó számára biztosított, hogy a megrendelés elküldése előtt az esetleges hibákat kijavítsa. Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön által megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék. Adatbeviteli hibákból eredő károkért a Vállalkozás nem vállal felelősséget, az a Fogyasztót terheli. Vállalkozás a Fogyasztótól kapott megrendelést elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolja. Amennyiben ezen visszaigazolás a Fogyasztó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 2 munkanapon belül a Fogyasztóhoz nem érkezik meg, a Fogyasztó mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól.

 

  1. Fizetéssel kapcsolatos információk

A megrendelt terméket a csomag átvételekor a GLS alkalmazottjának kell kifizetni készpénzzel vagy bankkártyával. Csomagpontokon készpénzes fizetésre van lehetőség, valamint egyes csomagpontok esetén biztosított a bankkártyás fizetés is. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát a csomag tartalmazza.  A szállítás díját minden esetben tartalmazza a számla végösszege.

Eljárás hibás ár esetén: Előfordulhat, hogy hibás ár szerepel a honlapon. Hibás árnak minősül különösen a termék közismert, a piacon elérhető, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba vagy elgépelés miatt megjelenő hibás ár (pl. “0” Ft-os, vagy “1” Ft-os). Hibás ár esetén a megrendelést (az Ön ajánlatát) a hibás áron nem áll módunkban elfogadni, és nem vagyunk kötelesek a terméket hibás áron értékesíteni. Hibás áron történő ajánlattétel esetén nem jön létre szerződés közöttünk. Amennyiben Ön hibás áron tesz ajánlatot, a rendszer azt automatikusan visszaigazolja, ez azonban nem minősül az ajánlat elfogadásának a részünkről. Hibás áron történő megrendelés esetén az Vállalkozás munkatársa felhívja az Ön figyelmét a helyes árra, és felajánlhatja a helyes áron történő szerződéskötést. Ön a hibás ár helyett az Eladó által közölt helyes áron nem köteles ajánlatot tenni, és szerződést kötni. Ez esetben nem jön létre szerződés a felek között. Jogfenntartás: Előfordulhat, hogy a honlapunkon szereplő egyes termékeknél a készlet nem egyezik a valósággal. Erre tekintettel fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészében. Részben történő teljesítés kizárólag az Önnel történő egyeztetést követően kerülhet sor. Felelősség kizárása: A weboldalon található információk jóhiszeműen kerültek felhelyezésre, azonban azok kizárólag tájékoztató célt szolgálnak, az információk pontosságáért, teljességéért a Vállalkozás nem vállal felelősséget. A honlapon feltüntetett képek illusztrációk, a termékek mérete és színe a valóságban némileg eltérhet. Ön a weboldalt kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a Vállalkozás nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően. A Vállalkozás kizár minden felelősséget a weboldal használói által tanúsított magatartásért. Ön teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, a Vállalkozás ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett. Az Ön által a weboldal használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a Vállalkozás jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Vállalkozás jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni. Az Internet globális jellege miatt Ön elfogadja, hogy a weboldal használata során a vonatkozó nemzetközi jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe véve jár el. Amennyiben a weboldal használatával összefüggő bármely tevékenység az Ön államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag Önt terheli a felelősség. Amennyiben Ön a weboldalon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni a Vállalkozásnak. Amennyiben a Vállalkozás jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.

 

  1. Számlaadás

A Vállalkozás az értékesített termékről/termékekről minden esetben számlát állít ki, amelyet az értékesített termékkel/termékekkel együtt megküld a Fogyasztó részére. A szállítás nem ingyenes, a számla tartalmazza a szállítási költséget is. A Fogyasztónak ajánlott megőrizni a megküldött számlát, mivel ezzel tudja igazolni a beszerzett áru eredetét. A Vállalkozás a számla vagy a számla másolat bemutatása esetén tudja a Fogyasztó termékszavatossági, kellékszavatossági igényét teljesíteni.

 

  1. Szállítás és kézbesítés

Webáruházunk a GLS futárszolgálattal szerződött a megrendelt termék/termékek szállítására. Munkanapokon hétfőtől-csütörtök 13 óráig leadott megrendelésekben szereplő termék/termékek 2 munkanapon belül kerülhetnek kiszállításra, a pénteken 13-óráig leadott megrendelésekben szereplő termék/termékek hétfőn kerülnek kiszállításra a GLS által. Ön két lehetőség közül választhat.

 

Házhozszállítás:

A GLS munkaidőben 8-16 óráig szállítja ki a megrendelt terméket. Kérjük olyan szállítási címet adjon meg, ahol ebben az időben át tudja venni a csomagját vagy esetlegesen munkahelyi címet adjon meg. Webáruházunkban vásárolt termékeket csak magyarországi címre szállítjuk ki.

             - GLS házhoz szállítás 1 munkanap alatt.

             - Online nyomon követés

             - GLS ügyfélszolgálat (H-P: 7:00-20:00): +36 1 802 02 65

             - Rugalmas kézbesítés: a címzett online módosíthatja a szállítás napját, helyét

- Csomag átirányítható több mint 500 GLS CsomagPontra. Használja ki a személyes átvétel előnyeit és igazítsa napi ritmusához! Magyarország 200 településén már több mint 500 GLS CsomagPont található! A GLS a feladást követően 1 munkanapon belül kiszállítja az árut a kiválasztott GLS CsomagPontra, majd értesítést küld a címzettnek arról, hogy a csomagja megérkezett. Az értesítés után 5 munkanapon belül bármikor átvehető a küldemény, figyelembe véve a csomag átvevőhelyek nyitva tartási idejét.

 

            Telephelyi átvétel:

Megrendelt termékeit telephelyeinken is átveheti. Telephelyi átvétel esetén, megrendelt csomagja ellenértékét banki előre utalással fizetheti ki. Kérjük, hogy telephelyi átvétel választásakor vegye figyelembe, hogy a szállítási idők az egyes telephelyek esetében eltérhetnek és csak tájékoztató jellegűek. A pontos szállítási időkkel kapcsolatban kérjük, keresse ügyfélszolgálatunkat bizalommal.

 

         A postai szolgáltatások nyújtásának részletes szabályait tartalmazó 335/2012. (XII. 4.) Korm. rendelet alapján, webshopunkon választhatja szállítási módként az MPL szolgáltatásait is, az alábbi díjszabás szerint.

           Csomagautomatába, Posta Pontra vagy postára kézbesítve: bruttó 990 Ft/db.
           Háznál történő kézbesítés esetén: 0-10 kg-ig bruttó 1990 Ft/db.
           Háznál történő kézbesítés esetén: 10-20 kg-ig bruttó 2990 Ft/db.
           Háznál történő kézbesítés esetén: 20-40 kg-ig bruttó 5990 Ft/db.

           Felhívjuk kedves vásárlóin figyelmét, hogy az MPL csomagok feladása hetente egyszer történik, ezért a szállítási idők megnőhetnek.

 

  1. Szállítási díjakról szóló tájékoztató ismertetése

A szállítás díját webáruházunk rendszere számítja ki az Ön által a kosárba helyezett termékek súlya és a választott szállítási mód alapján.

 

  1. Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan

Szállítási sérült csomag:

Ha szállítási sérülést észlel, soron kívül hívja fel Vállalkozásunkat és amennyiben a termék sérült egyeztessük annak jellegét, hogy a lehető legrövidebb időn belül intézkedhessünk. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy szállítási sérülés esetén a Futárszolgálattal együtt kitöltött jegyzőkönyv alapján járunk el.

 

Téves teljesítés:

Amennyiben nem azt (azokat) a termékeket kapta meg a csomagban, amelyeket megrendelt, úgy email-ben, vagy telefonon értesítsen minket soron kívül, hogy intézkedhessünk.

 

  1. Kellékszavatossági, termékszavatossági és jótállási tájékoztató

A 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól a Fogyasztó és a Vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól:

 

1. Kellékszavatosság - Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a Dorker Kft. (továbbiakban Vállalkozás) hibás teljesítése esetén a Vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

 

  • Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

 

Ön - választása szerint- az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat, tehát visszakérheti a termék vételárát. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Vállalkozás adott okot.

 

- Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

 

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

 

      -Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

 

Ön a Vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

 

- Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

 

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

2. Termékszavatosság

 

- Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

 

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

 

  • Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

 

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

 

- Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

 

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

- Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

 

Termékszavatossági igényét Ön a termék, gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

 

- Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

 

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

 

- A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

 

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

 

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

3. Jótállás

 

Vállalkozás jelenleg nem értékesít olyan terméket, amely az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alá tartozna.

 

4. Panasz ügyintézés

 

(1) A vállalkozás a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet vesz fel, amelyben rögzíti (Jegyzőkönyv a fogyasztói panaszról.pdf)

 

a) a fogyasztó nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez, b) a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését, vételárát, c) a szerződés vállalkozás általi teljesítésének időpontját, d) a hiba bejelentésének időpontját, e) a hiba leírását, f) szavatossági igénye alapján a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogot, továbbá g) az (5) bekezdés szerinti eset kivételével a szavatossági vagy jótállási igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az ez alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát.

(2) Ha a vállalkozás szavatossági vagy jótállási kötelezettségének a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogtól eltérő módon tesz eleget, ennek indokát a jegyzőkönyvben meg kell adni.

(3) A jegyzőkönyv tájékoztatást tartalmaz arról, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.

(4) A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

(5) Ha a vállalkozás a fogyasztó szavatossági igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.

(6) A vállalkozás a fogyasztó szavatossági igényéről felvett jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

(7) A szavatossági igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló törvény szerinti panasznak.

(8) A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

(9) Kijavításra vagy – a (5) bekezdése szerinti esetben – a szavatossági igény teljesíthetőségének vizsgálata érdekében az ingó dolgot elismervény ellenében kell átvenni, amelyen fel kell tüntetni a) a fogyasztó nevét és címét, b) a dolog azonosításához szükséges adatokat, c) a dolog átvételének időpontját, továbbá d) azt az időpontot, amikor a fogyasztó a kijavított dolgot átveheti.

(10) Az (1) bekezdésben előírtak a szavatossági igényről felvett jegyzőkönyvben is teljesíthetők.

A panaszkezelés részletes szabályait a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény tartalmazza.

https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99700155.TV

 

Keressen meg minket a termékkel/termékekkel vagy a szolgáltatói tevékenységünkkel kapcsolatosan felmerült panaszával az alábbi elérhetőségeken:

 

Dorker Kft.

      Postai cím: 6500 Baja, Szegedi út 102.

      E-mail cím: webshop@dorker.hu

      Telefonos elérhetőség: +36-30/920-2268

 

 

A Fogyasztó a termékkel vagy a Vállalkozás tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő személyesen:

 

Dorker Kft.

Cím: 6500 Baja, Szegedi út 102.

Ügyfélszolgálat nyitvatartási ideje: H-P: 8:00-16:00

       E-mail cím: webshop@dorker.hu

       Telefonos elérhetőség: +36-30/920-2268

 

Ügyfélszolgálatunk a szóbeli panaszt soron kívül intézi. Vállalkozás a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, melyet soron kívül elküld a panaszos részére.

A Vállalkozás a hozzá írásban érkezett panaszt 5 munkanapon belül érdemben megválaszolja.

A panasz elutasítása esetén a Vállalkozás az elutasítás indokáról írásban tájékoztatja a Fogyasztót.

 

Hova küldje vissza a terméket/termékeket szavatossági igényeinek érvényesítése céljából:

 

Dorker Kft.

Cím: 6500 Baja, Szegedi út 102.

 

 

A Vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a Fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz kivizsgálása nem lehetséges, akkor a Vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát a Fogyasztónak átadja vagy megküldi a Fogyasztó részére.

 

 

Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben a Vállalkozás és a Fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Fogyasztó számára:

-    Bejegyzés a vásárlók könyvébe: A vásárlók könyve a Vállalkozás ügyfélszolgálatán elérhető. Az ide írott bejegyzésekre a Vállalkozás 15 napon belül írásban válaszol.

 

-    Panasztétel a Járási Hivatalok fogyasztóvédelmi egységeinél: Amennyiben a Fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes Járási hivatal fogyasztóvédelmi egységénél. Ilyennek minősülhet, ha a szolgáltató, kereskedő nem ad választ a fogyasztó panaszára, megtéveszti a fogyasztót, vagy egyéb jogsértést követ el.

 

  • Békéltető testület: A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából a Fogyasztó eljárást kezdeményezhet a lakóhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testületnél, mely eljárás során Vállalkozásunknak együttműködési kötelezettsége van.

 

Vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület:

Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület

6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

Levelezési cím: 6001 Kecskemét Pf.228

E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu

Honlap: www.bacsbekeltetes.hu

Ügyfélszolgálati idő: H-SZ: 9:00-12:00 / CS: 13:00-15:00 / P: nincs

 

Elnök: Dr. Horváth Zsuzsanna

6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

E-mail: horvath.zsuzsanna@bacsbekeltetes.hu

       Tel: 76/501-525, 76/501-532 Fax:76/501-538

Fogadónapja: minden hónap első hétfőjén: 9-12 óra

 

Elnökhelyettes: Karádi János

6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu

Tel: 76/501-525, 76/501-532

Fax:76/501-538

Fogadónapja: minden hónap második hétfőjén: 9-12 óra

 

Békéltető testületi munkatársak: Egyedné Berente Mária Várnagy Zoltánné

Tel: 76/501-525, 76/501-532, 70/7028-403

Fax: 76/501-538

E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu

 

 A Békéltető Testületek országos listája és bővebb információ azokról itt érhető el:

 

http://www.bekeltetes.hu

 

 Online vitarendezési platform

Az online vitarendezési platform egy olyan honlap, amelyen keresztül a Fogyasztóknak lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat egy kérelem kitöltésével a bírósági eljárást elkerülve rendezzék. A Felek közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Online vitarendezési platform link:

 

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage

 

 

A rendelet hatálya közvetlenül kiterjed az Unióban letelepedett, Magyarországon székhellyel rendelkező online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekben érintett kereskedőre, amennyiben közte és a fogyasztó között létrejött online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel kapcsolatban fogyasztói jogvita merül fel.

 

Bírósági eljárás

Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári peres eljárás keretében.

 

 

14. Az elállási jog ismertetése, elállási jog gyakorlásának menetéről szóló tájékoztató

 

 A Fogyasztó és a Vállalkozás közti szerződés szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) kormányrendelet rendelkezik.

 

- A Fogyasztó által megküldött megrendelés sikeres beérkezéséről a Vállalkozás informatikai rendszere email-t küld a regisztrációkor megadott címre. A beérkezett megrendelést kollégáink feldolgozzák, majd visszaigazolják, amennyiben a megrendelt termékből/termékekből megfelelő készlet áll rendelkezésre.  A rendeléssel kapcsolatos bárminemű probléma esetén a Fogyasztót haladéktalanul értesítjük még a megrendelés visszaigazolása előtt. A megrendelés visszaigazolásának időpontja egyben a Fogyasztó és Vállalkozás között létrejött szerződés időpontja is.

- Ha a rendelés visszaigazolása 1 órán belül nem történt meg, nagy valószínűséggel technikai hiba történt, ez esetben keresse meg ügyfélszolgálatunkat telefonon vagy e-mailben.

- Amennyiben Fogyasztó nem kapja kézhez a visszaigazolt megrendelést 2 munkanapon belül, Vállalkozás és Fogyasztó között nem jött létre szerződés.

 - A Fogyasztó az elállási/felmondási jogát minden megkötés nélkül gyakorolhatja az áru átvételét követő 14 napon belül.

- A Fogyasztó elállási jogát a megrendelés és a termék átvétele közötti időszakban is korlátozás nélkül gyakorolhatja.

 - Az elállási jog gyakorlásához nyilatkozat-minta áll a Fogyasztó rendelkezésére, amely letölthető az alábbi linken.

 

Letölthető dokumentum:

Elállási és felmondási nyilatkozat minta.docx

Elállási és felmondási nyilatkozat minta.pdf

 

- A Fogyasztó elállási/felmondási jogát gyakorolhatja a nyilatkozat-minta útján vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával.

 - Amennyiben élni szeretne elállási jogával, azt megteheti e-mailben: webshop@dorker.hu vagy munkatársunkkal egyeztetve!

 

  • Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. - Postai úton megküldött elállási nyilatkozat esetén a postára adás időpontját vesszük figyelembe. Kérjük, hogy ajánlott levélként adja fel részünkre az elállási nyilatkozatát. - Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a vásárló nyilatkozatát az elállásra nyitva álló határidő lejárta előtt elküldi. - A határidőn belül gyakorolt elállás a felek közti szerződés megszűnését eredményezi, mely alapján az átvett terméket és a megfizetett vételárat vissza kell szolgáltatni a másik félnek. - A Fogyasztónak haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül vissza kell juttatnia a terméket Vállalkozás részére. - A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a vásárló a terméket a határidő lejárta előtt visszaküldi a Vállalkozás címére. - Az elállási jog gyakorlása során a Fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli. - Amennyiben a termék a kipróbáláshoz feltétlen szükséges használatot meghaladó használat nyomait mutatja, úgy a Vállalkozás fenntartja magának a jogot arra, hogy az értékcsökkenés miatt egy arányos összeget visszatartson és a vételárat csak részben térítse vissza. - A vásárló csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. - Amennyiben a 14 naptári napon belüli elállás jogán visszaküldött termék/termékek megfelel/megfelelnek a fenti feltételeknek, a Vállalkozás a vételárat a hatályos jogszabályokban rögzítetteknek megfelelően, haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 naptári napon belül a vételár megfizetésével azonos módon, azonos helyre fizeti vissza, vagy ha a felek másban állapodnak meg, akkor a Fogyasztóval egyeztetett módon fizeti ki Fogyasztó részére. Amennyiben Fogyasztó átutalásos fizetési teljesítést kérelmez, és a vételárat nem arról a bankszámláról utalta, ahova a visszafizetést kéri, úgy kérjük a visszaküldött termékkel/termékekkel együtt küldje meg a bankszámla számot és a hozzá tartozó nevet. - A megrendelt terméket kérem, úgy juttassa vissza Vállalkozásunk címére, hogy annak feladása bizonyítható legyen. - Utánvétes csomagokat nem áll módunkban átvenni. - Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti. - Ha Fogyasztó elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát az alábbi elérhetőségeink egyikére tudja eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján):

Vállalkozás neve: Dorker kft,

Vállalkozás postai címe: 6500 Baja, Szegedi út 102.

E-mail cím: webshop@dorker.hu

 

  •  Ha Fogyasztó az elállás mellett dönt, az elállás/felmondás megérkezését követően e-mailben haladéktalanul visszaigazoljuk Önnek elállási szándékának tudomásul vételét. - A Korm. rendelet egyértelművé teszi, hogy elállás esetén nem csak a vételár, de a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségek (így a kiszállítás költségei) is visszajárnak a fogyasztó számára. A kiszállítás teljes költsége azonban nem minden esetben jár vissza a fogyasztónak, mivel a Korm. rendelet azt is leszögezi, hogy ha a fogyasztó a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választ, akkor az ebből eredő többletköltséget a vállalkozás nem köteles visszatéríteni. Ez azt jelenti, hogy ha például a  fogyasztó olyan „drágább” kiszállítást választ, amely a vállalkozás által vállalt „normál” szállításnál gyorsabb, vagy a napnak csak egy meghatározott időszakában történik, akkor elállás esetén a vállalkozás csak a „normál” szállítási díjnak megfelelő összeget köteles visszatéríteni a fogyasztó számára (extra szállítási költség tehát nem jár vissza). - A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

 Fogyasztó köteles számunkra az alábbi címre:

 Vállalkozás neve: Dorker kft

 Vállalkozás postai címe: 6500 Baja, Szegedi út 102.

 A terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket/termékeket a Vállalkozás részére. - A határidő akkor is betartottnak minősül, ha a Vállalkozás nem kapja meg 14 napon belül a terméket/termékeket, de a Fogyasztó igazolni tudja, hogy 14 napon belül elküldte a terméket/termékeket a Vállalkozás részére.

       -     Az átvétel napjának

 a) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek

b) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,

c) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,

d) a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napját kell tekinteni. - Amennyiben a vállalkozás az elállási vagy felmondási jogra vonatkozó tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget, úgy az elállási vagy felmondási idő a Korm. rendelet szerint 12 hónappal meghosszabbodik. Ha a vállalkozás a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra vagy felmondásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.

  •  A Fogyasztót nem illeti meg az elállási vagy felmondási jog: - a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti - olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak A Fogyasztó elveszíti elállási/felmondási jogát: - ha az elállás közlésétől számított 14 napon belül nem küldi vissza Vállalkozás részére a megrendelt terméket - az áru kézhezvételétől a 14. napot követően

 

A törvény részleteinek megtekintése:

https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=a1400045.kor

 

 

15. Csomag visszaküldés elállás esetén

 

  •  Amennyiben Eladó és Fogyasztó írásban vagy szóban mindent tisztázott az elállás körülményeire vonatkozóan, és megállapodtak arról, hogy az elállás miatt Fogyasztó visszaküldi a terméket/termékeket Vállalkozás részére, azt az alábbiak szerint teheti meg: - A vásárló viseli az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaszolgáltatásával felmerült költségeket. A vásárlót ezen kívül egyéb költség nem terheli. - Elállás esetén Vállalkozás visszafizeti Fogyasztó részére a termék árát valamint a kiszállítás díját - ha volt ilyen. Vállalkozás és Fogyasztó egyeztet ezen összeg Fogyasztó részére történő kifizetésének módjáról. - Amennyiben Fogyasztó átutalásos kifizetést választ, úgy kérjük a Fogyasztót, hogy a termékkel együtt küldje meg a bankszámla számot a hozzá tartozó névvel, amelyre a Vállalkozás fizetést tud teljesíteni. - Kérjük, hogy a termékről megküldött számlát, vagy annak másolatát küldje vissza részünkre, mellyel Fogyasztó igazolja, hogy a terméket/termékeket Vállalkozástól vásárolta. - Vállalkozás részére nem elfogadható, ha a Fogyasztó a terméket/termékeket sima levélként küldi vissza, mivel ebben az esetben a termék/termékek szállítása nem nyomon követhető és a termék/termékek feladása nem bizonyítható.

A Vállalkozás részre visszaküldött csomagban kérjük, mellékeljen egy telefonszámot is az esetleges egyeztetések miatt.

 

 Letölthető dokumentum:

         Elállási és felmondási nyilatkozat minta.docx

         Elállási és felmondási nyilatkozat minta.pdf

 

 

  • Csomag visszaküldésének menete:

 

1) Kérjük, hogy a terméket/termékeket az alábbi címre küldje vissza a Vállalkozás részére: Dorker kft, 6500 Baja, Szegedi út 102.

A csomagolásra kérem, írja fel hogy visszaküldött áru!

 

16. Az elállási és felmondási jog hiányáról szóló előzetes tájékoztatás

 

  • Az elállási és felmondási jog nem illeti meg minden esetben a fogyasztót, mivel a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 29.§ (1) bekezdés a) és c) pontja felek eltérő megállapodása hiányában egyes termékek vonatkozásában kizárja e jog gyakorlását az alábbi szolgáltatások és termékek vonatkozásában: a) A szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti. c) Az elállási vagy felmondási jog hiánya olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak. E kivételszabály körébe a fogyasztó személyéhez kötött, illetve a fogyasztó egyedi utasításai (az általa megadott jellemzők, szín, méret, alapanyag, stb.) alapján egyediesített módon vagy kifejezett kérésére előállított termékek tartoznak. Ezekben az esetekben az elállási jog gyakorlásának biztosítása esetén gazdaságilag értéktelenné válna a dolog, hiszen már nem lehetne – a kizárólag a megrendelő számára értékkel bíró, a megrendelő kívánságára előállított, személyéhez kötött, egyedi jellegű terméket – más vevő számára értékesíteni.

 

17. Adatkezelési információk

 

Felhasználó személyes adatainak kezeléséről az Adatkezelési Tájékoztató rendelkezik, mely elérhető közvetlenül a főoldalról vagy a következő linken:

https://webshop.dorker.hu/adatkezelesi_tajekoztato

 

18. Szerzői jogok

 

A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a Vállalkozás írásos hozzájárulás esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet. A weboldal tartalmának valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a Vállalkozás előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a Vállalkozás előzetes írásbeli engedélyével lehetséges. A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a weboldal használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot Önnek a weboldal felületén szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A weboldal rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások az Eladó előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.

 

19. Vonatkozó fontosabb jogszabályok jegyzéke

- a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.)

- az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Ektv.)

- a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (Fgytv.) - a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet

- a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény (Fttv.)

- az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet - a termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól szóló 4/2009. (I. 30.) NFGM–SZMM együttes rendelet.

 

A jogszabályok elérhetőek a www.njt.hu weboldalon.

 

Jelen ÁSZF hatálybalépésének dátuma: 2019.05.14.